Test Jeepa Avengera. Czy auto z Tychów ma co*kolwiek wspólnego z prawdziwym Jeepem? (2024)

Jeep Avenger tomiejski crossover segmentu B dostępny wwersji spalinowej ielektrycznej. Jest obok Fiatów 500 i600e kolejnym autem produkowanym wtyskim zakładzie Stellantisa. Wteście sprawdzamy, jak spisuje się elektryczny wariant tego modelu.

Jeep kojarzy nam się zamerykańską terenówką mającą napęd nacztery koła. Tym razem jednak mamy doczynienia zmiejskim crossoverem, który został zaprojektowany weWłoszech, aprodukowany jest wTychach. Autem mającym napęd tylko najedną oś, wdodatku zasilanym silnikiem elektrycznym. Nasuwa się pytanie: ile tak naprawdę jest Jeepa wAvengerze EV?

Test Jeepa Avengera. Czy auto z Tychów ma co*kolwiek wspólnego z prawdziwym Jeepem? (1)

Test Jeepa Avengera –ponad 20 cm prześwitu

Jeep Avenger jest niewielki, manieco ponad 4m długości, zatojego nadwozie wyróżnia się krótkimi zwisami. Dzięki temu uzyskano dobre wartości kątów: natarcia (20 stopni), rampowego (20 stopni) izejścia (32 stopnie) –parametrów, które mają ogromny wpływ podczas jazdy pobezdrożach. Wterenie docenimy także duży (jak namiejskiego crossovera) prześwit (na poziomie zawieszenia 209 mm, dopłyty akumulatora 223 mm), aletakże rozmieszczone wokół nadwozia wytrzymałe listwy ochronne orazosłony podwozia.

Test Jeepa Avengera. Czy auto z Tychów ma co*kolwiek wspólnego z prawdziwym Jeepem? (2)

Test Jeepa Avengera –lekki jak naelektryka

A coznapędem? Pod maską Avengera znajduje się 156-konny silnik elektryczny, który przekazuje maksymalnie 260 Nm naprzednie koła. Moc jak naauto tej klasy jest całkiem duża, alepamiętajmy, żemamy doczynienia zsamochodem elektrycznym. Aleczynapewno ten elektryk jest ciężki? Masa własna Avengera EV wynoszącą 1536 kg jest zbliżona dowagi miejskich crossoverów segmentu B wyposażonych wsilnik Diesla. Chyba jednak ztą masą Avengera wcale niejest tak najgorzej.

Test Jeepa Avengera. Czy auto z Tychów ma co*kolwiek wspólnego z prawdziwym Jeepem? (3)

Test Jeepa Avengera –gotowe tryby dojazdy wterenie

Ale czyjest sens opuszczać nim asfaltową skoro manapęd najedną oś iwyposażono gowszosowe ogumienie? Uważamy, żetak, niezapominając, żemamy doczynienia zcrossoverem, anie rasową terenówką 4x4 zreduktorem. Zmyślą oosobach, które chciałyby Avengerem ruszyć wteren, inżynierowie wtym modelu przygotowali rozbudowany system kontroli trakcji obejmujący tryby jazdy popiasku, błocie iwśniegu. Fani offroadowej jazdy mogą również skorzystać zsystemu kontroli zjazdu zewzniesienia. Zaznaczamy, żewyżej wymienione rozwiązania nieczynią zAvengera rasowej terenówki, alesprawiają, żemodel ten poza asfaltem itak zajedzie dalej niżwiększość klasowych rywali.

Test Jeepa Avengera. Czy auto z Tychów ma co*kolwiek wspólnego z prawdziwym Jeepem? (4)

Test Jeepa Avengera –żwawy icichy wmieście

Podczas jazd premierowych mieliśmy okazję jeździć Avengerem wspalinowej odmianie. Auto wyposażone wtrzycylindrowy silnik 1.2 omocy zaledwie 100 KM miło nas zaskoczyło. Auto żwawo reagowało nagaz iod zera do100 km/h sprawnie się rozpędzało (w 10,6 s). Podobnymi osiągami może pochwalić się także elektryczny wariant Avengera (0-100 km/h w11 s), ztą różnicą, żewruchu miejskim elektryk, dysponujący 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego już odniskich obrotów, żwawej startuje ipracuje niemal bezszelestnie. Natrasie, powyżej prędkości 120 km/h wyraźnie jednak traci wigor. Zresztą producent, ograniczając wtej wersji elektronicznie prędkość do150 km/h zgóry założył, żejego użytkownik będzie eksploatował auto głównie wruchu miejskim.

Test Jeepa Avengera. Czy auto z Tychów ma co*kolwiek wspólnego z prawdziwym Jeepem? (5)

Test Jeepa Avengera –bez trudu ponad 350 km wmieście

I mytakich właśnie warunkach sprawdzaliśmy zużycie prądu orazzasięg. Podczas testów wewrześniu, kiedy przeważały temperatury powyżej 20 stopni Celsjusza, elektryczny Jeep zużywał wmieście od12,5 do13,8 kWh/100 km. Popełnym naładowaniu akumulatora mogliśmy tym modelem pokonać bez trudu 370 km. Gdy ruszyliśmy Avangerem poza Warszawę, topodczas jazdy zprędkością do90 km/h komputer pokładowy wskazywał zużycie 15 kWh/100 km. Biorąc poduwagę, żeJeep Avenger EV maseryjną pompę ciepła, wartości tewokresie zimowym niepowinny ażtak bardzo wzrosnąć.

Akumulator Jeepa Avengera możemy ładować prądem stałym omocy 100 kW, ato oznacza, żena szybkiej ładowarce w24 minuty uzupełnimy good20 do80 proc. pojemności. Gdy zdecydujemy się naładowanie baterii prądem zmiennym omocy 11 kW, możemy ją naładować od0 do100 proc. w5,5 godziny.

Test Jeepa Avengera. Czy auto z Tychów ma co*kolwiek wspólnego z prawdziwym Jeepem? (6)

Test Jeepa Avengera –nieco mniejszy kufer niżwspalinówce

Zasiadając zakierownicą Avengera, każdy bez względu nawzrost znajdzie wnim wygodną dlasiebie pozycję. Wdrugim rzędzie także jest też całkiem przestronnie, choć wysokim osobom może zabraknąć miejsca nakolana. Avenger bez trudu zmieści się cztery osoby, aledorosłym ztyłu niepolecamy dłuższych podróży. Funkcjonalność wnętrza podnoszą przednie schowki, które mają łączną pojemność 34 l. Przyzwoicie wypada także bagażnik, który jest coprawda mniejszy o25 l niżwwersji spalinowej, aledzięki pojemności 355 l bez trudu zmieści nietylko zakupy, aletakże weekendowy bagaż. Kufer pochwalimy także zafunkcjonalność, głównie dzięki podłodze, która można ustawić nadwóch poziomach orazmożliwość elektrycznego sterowania pokrywą.

Test Jeepa Avengera. Czy auto z Tychów ma co*kolwiek wspólnego z prawdziwym Jeepem? (7)

Jedyna rzecz, jaka wymaga przyzwyczajenia wAvengerze tobrak lewarka lubdźwigienki służących dozmiany kierunku jazdy. Zamiast niego nakonsoli centralnej są przyciski P –R –N –D/B. Wybierając pozycje B, uruchamiamy welektryku mocniejszą rekuperację. Zkolei włączając tryb jazdy Sport, wyraźnie zaostrzamy reakcję silnika nazmianę położenia pedału gazu.

Test Jeepa Avengera –wsam raz dospokojnej jazdy

Dobrze oceniamy podwozie miejskiego Jeepa. Zawieszenie łagodnie icicho pochłania nierówności drogi. Wmieście samochód jest zwrotny (średnica zawracania 10,5 m), ana trasie prowadzi się pewnie. Charakterystyka zawieszenia iprecyzja układu kierowniczego są nastawione nakomfortową jazdę, dlatego podczas dynamicznej jazdy nazakrętach kierowcom osportowym zacięciu mogą przeszkadzać znaczne wychyły karoserii.

Test Jeepa Avengera –zdecydowanie zadrogi

Ceny elektrycznego Avengera zaczynają się od185 700 zł zabazowy wariant otej samej nazwie. Testowy egzemplarz był wtopowej wersji Summit, która kosztuje bez opcji 210 400 zł. Towcale niemało, biorąc poduwagę, żeza200 tys. zł możemy kupić znacznie większą Teslę Model 3. Gdy porównamy cenę bazowej wersji elektrycznego Avengera zpodstawowym wariantem koncernowego rywala (Citroena e-C3 zesłabszym 113-konnym napędem –od110 650 zł) uświadamiamy sobie, żemarketingowcy zJeepa znaczniej przeszarżowali zjego cenami.

Test Jeepa Avengera –atrakcyjne finansowanie

Tych, których odstraszają koszty zakupu, może przekona atrakcyjne finansowanie. Obecnie elektryczny Avenger dostępny jest wofercie Stellantis Financial Services wabonamencie Simply-Drive zpromocyjnymi ratami od1125 zł netto miesięcznie. Wwynajmie długoterminowym Leasys klienci biznesowi mogą się cieszyć użytkowaniem Avengera zachowując gwarancję stałej miesięcznej raty przez cały okres finansowania samochodu. Jeep Avenger EV dostępny jest wwynajmie długoterminowym bez wpłaty własnej już od1799 zł netto miesięcznie.

Test Jeepa Avengera –moim zdaniem

Pomijając wysoką cenę, elektryczny Avenger, toudany samochód. Zachował stylistykę typową dlamodeli Jeepa ichoć niejest autem stworzonym dojazdy pobezdrożach, tonie boi się zjechać zutwardzonych dróg. Podróżowanie wariantem elektrycznym będę wspominał wyłącznie wsamych superlatywach, choć uczciwie przyznam, żewtrakcie kilkudniowego testu niemiałem okazji ruszyć się nim zrodziną wdalszą podróż. Dlamnie świadomość jazdy samochodem wyprodukowanym wpolskich zakładach była wtrakcie testu dodatkowym atutem.

Czytaj też:
Ma trzy cylindry inapęd naprzednie koła. Czytaki SUV jest fajny?
Czytaj też:
Ma 292 KM iosiąga „setkę” w6,6 s. Test Mercedesa EQE SUV 350 4Matic

Galeria:
Test Jeepa Avenegera

Test Jeepa Avengera. Czy auto z Tychów ma co*kolwiek wspólnego z prawdziwym Jeepem? (2024)
Top Articles
Latest Posts
Article information

Author: Fr. Dewey Fisher

Last Updated:

Views: 6490

Rating: 4.1 / 5 (62 voted)

Reviews: 93% of readers found this page helpful

Author information

Name: Fr. Dewey Fisher

Birthday: 1993-03-26

Address: 917 Hyun Views, Rogahnmouth, KY 91013-8827

Phone: +5938540192553

Job: Administration Developer

Hobby: Embroidery, Horseback riding, Juggling, Urban exploration, Skiing, Cycling, Handball

Introduction: My name is Fr. Dewey Fisher, I am a powerful, open, faithful, combative, spotless, faithful, fair person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.